سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مهم‌ترین محصولات آرایشی: اسپری دوفاز و ض

نظر

 

محصولات آرایشی و پوستی از مهم‌ترین محصولات در سبد خرید خانم‌هاست. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه باید در مورد اسپری دوفاز مو و ضدآفتاب‌های بایودرما بدایند، تا حد توان توضیح دهیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به پاسخ پرسش‌های خود در این زمینه دست یابید.

اسپری دوفاز مو

بخش مهمی از زیبایی ما، به واسطه موهایمان است. طبیعی است که سلامت و زیبایی آن، تا چه اندازه حائز اهمیت است.

بسیاری از افراد، پس از هر بار شست‌وشوی موی خود، از سشوار استفاده می‌کنند. قطعا از آسیب وسایل حرارتی به مو آگاهید. برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها، نیازمند به استفاده از اسپری دوفاز هستید. در اینجا قصد داریم تا کمی در مورد این محصول توضیح دهیم.

اسپری دوفاز بی هیچ شکی، یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات آرایشی میان بانوان است. این اسپری، یک محصول تقویت‌کننده مو است که معمولا خود به دو نوع اسپری دوفاز نرم‌کننده و اسپری دوفاز ترمیم‌کننده طبقه‌بندی می‌شود.

مواد تشکیل دهنده این ماده، همچون نواری، تارهای آسیب‌دیده مو را فرا گرفته و سعی در ترمیم ساقه آن می‌کنند. بهترین مدل اسپری دوفاز، اسپری است که از عصاره گیاهان دریایی ساخته شده باشد.

روش استفاده از اسپری دوفاز

روش استفاده بدین صورت است که قبل از سشوار یا اتو مو و یا هر وسیله حرارتی حالت‌دهنده مو، آن را بر روی موهای خود اسپری می‌کنید. به دلیل ترکیبات موجود در این محصولات آرایشی، علاوه‌بر نرم‌کردن موها، موجب حالت‌دار شدن بهتر موها نیز می‌گردند و تارهای مو را از حرارت این وسایل در امان نگاه می‌دارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این اسپری آن است که به آبکشی نیازی ندارد و می‌توان آن را روی موهای نمناک و یا موهای خشک اسپری کرد. با همه این‌ها، اسپری کردن بر روی موهای نمناک پس از حمام، بهترین شیوه مصرف آن خواهد بود زیرا که حالت‌دهندگی مو را بهتر و سریع‌تر ممکن می‌سازد. همچنین پس از اسپری کردن،  تارهای گره‌خورده مو، به راحتی شانه می‌شوند.

نکته مهم: در ساختار تمامی اسپری‌ها و محصولات آرایشی، الکل وجود دارد. بنابراین هنگام استفاده، هیچ شعله‌ای نباید اطراف شما روشن باشد. همچنین از اسپری کردن روی سری که زخم‌شده و آسیب‌دیده است، جدا خودداری نمایید.

نکته مهم دیگر: از پاشیدن اسپری به درون چشم بپرهیزید. در صورت پاشیدن به درون چشم، چشمان خود را با آب فراوان بشویید.

پاسخ به چند سوال متداول درباره این محصولات آرایشی

·         پرسش اول: چرا به این محصولات، دوفاز می‌گویند؟

جواب به این پرسش، ساده است. زیرا از دوفاز تشکیل شده است. یک فاز آن، آبرسان و سیلیکون و فاز دیگر، چربی است. از ویژگی‌های سیلیکون آن است که باعث نرمی، لطافت و درخشندگی تارهای مو می‌شود. فاز آبرسان اسپری سبب رساندن رطوبت، مواد مغذی و پروتئین‌ها به ریشه و ساقه مو خواهد شد که سبب استحکام بیشتر آنان و در نتیجه مقاومت بیشتر آنان در برابر حرارت می‌شود. فاز چربی موجود در اسپری، موجب رساندن چربی از دست رفته به ساقه مو شده و در نتیجه موجب مقاومت بیشتر آنان در برابر حرارت خواهد شد. 

 

·         پرسش دوم: چه تفاوتی میان سرم کریستال و سرم دوفاز وجود دارد؟

جواب: سرم کریستال که جز محصولات آرایشی بسیار رایج است و به علت دارا بودن حجم زیاد سیلیکون، خاصیت آبرسانی بسیار قوی دارد. این درحالی است که سرم دوفاز یک امولوسیون چربی محلول در آب است و برای موهایی که آب و چربی خود را از دست داده‌اند، یک محصول بی‌نظیر به شمار می‌آید. پیشنهاد ما به شما این است اگر موهایتان آسیبی جدی ندیده و تنها کمی خشک است، می‌توانید به راحتی از سرم کریستال جهت آبرسانی موهای خود استفاده نمایید. 

 

·         پرسش سوم: تفاوت سرم مو با اسپری دوفاز در چیست؟

جواب: اسپری دوفاز برای موهای چرب ، همانطور که از نامش بر می‌آید دارای دوفاز آبرسان و چربی است. درحالیکه سرم مو، تنها یک فاز دارد. هر دو جهت تقویت موی سر عالی‌اند.

چرا هنگام استفاده از این محصولات آرایشی هنگام استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار الزامی است؟

·        این اسپری با ایجاد یک لایه محافظ بر روی ساقه مو، آن را از حرارت ناشی از این وسایل ایمن می‌دارند و مانع از دست رفتن رطوبت ساقه مو می‌گردند. 

·        از الکتریسته ساکن مو پس از سشوار و یا دیگر وسایل حرارتی جلوگیری می‌کند.

·        سیلیکون موجود در آنان، باعث نرمی، لطافت و درخشندگی موها می‌شود.

·        باعث حالت گرفتن بهتر و سریع‌تر موها، می‌شود.

·        موجب چرب شدن موها نمی‌شود. بنابراین برای افراد با موها یا پوست کف سر چرب، گزینه عالی به شمار می‌آید.

·        هم می‌توان بر روی موهای خشک اسپری کرد و هم بر روی موهای نمناک. گرچه پیشنهاد می‌شود برای حالت‌دهندگی بهتر، آن را روی موهای نمناک اسپری کنیم.

·        پس از مصرف، موهای گره‌خورده در هم، به راحتی شانه می‌شوند.

·        مناسب موهای وز، فر، آسیب‌دیده، خشک، کوتاه و بلند و مناسب برای زنان و مردان است.

هر آنچه نیاز است تا درباره مهم‌ترین محصولات آرایشی و پوستی، یعنی ضدآفتاب‌های بایودرما بدانید

بایودرما یک برند پوستی و بسیار معتبر فرانسوی است که نزدیک به 40 سال است که از آغاز فعالیت آن می‌گذرد. ویژگی که این برند را در سطح جهانی، محبوب ساخته، کیفیت بالای محصولاتش است. از جمله بهترین محصولات این برند، ضدآفتاب‌هایش است. در ادامه، قصد داریم تا با توضیح مختصری در مورد انواع ضدآفتاب‌های این برند، شما را هنگام خرید ضد آفتاب بایودرما مناسب با شرایط پوستی خود یاری رسانیم:

 

·        ضدآفتاب بایودرما ویژه پوست‌های خشک: از جمله بهترین ضدآفتاب‌های بایودرما ویژه پوست‌های خشک، ضدآفتاب‌های رنگی فتودرم مکس با دو SPF، 100 و 50 است. این کرم موجب افزایش دفاع طبیعی پوست شده و خطر تخریب سلولی و پیری زودرس را به کمترین میزان ممکن کاهش می‌دهد. ویژگی‌های دیگر این محصول عبارتند از: ضدآب، ضدحساسیت، بدون اسانس و ماندگاری بالا.

 

·        ضدآفتاب بایودرما ویژه پوست‌های چرب: از بهترین مدل این محصولات آرایشی و پوستی ویژه پوست‌های چرب، مدل فتودرم مکس اکوا فلویید است که دارای ویژگی‌های زیر است: فاقد اسانس، مقاوم در برابر آب و تعرق زیاد، مناسب پوست‌های بسیار حساس به خورشید، فاقد چربی و مناسب پوست‌های روشن و دارای لک.

 

·        ضدآفتاب بایودرما اسپات: از مهم‌ترین ویژگی این کرم، ترکیبات ضدلک آن است. طبق گفته‌های این شرکت، این محصول توانایی کاهش تولید ملانین تا 41% تنها در 4 روز را دارد که در پیشگیری و بروز لک‌های تیره و قهوه‌ای، عالی است. همچنین به دلیل خاصیت ضدالتهابی، قرمزی و التهاب پوست را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد. این محصول برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، گزینه‌ای بسیار عالی است. از دیگر ویژگی‌های این محصول: فاقد مواد نگاه‌دارنده، مقاوم در برابر آب و تعرق زیاد، فاقد عطر و اسانس و فاقد چربی.

 

·        ضدآفتاب رنگی بایودرما: ضدآفتاب‌های رنگی بایودرما، ضدآفتاب‌هایی بسیار سبکی با سرعت جذب بالایی‌اند که پایه آرایشی خوبی نیز به شمار می‌آیند. این محصولات آرایشی، با رنگ بژ که مناسب هر توناژ پوستی است، به بازار ارایه شده‌اند.

 

·        ضدآفتاب بایودرما با SPF 100: محصولاتی که دارای SPF100 هستند، عبارتند از: ضدآفتاب فتودرم مکس‌لایت، فتودرم مکس‌فلویید و فتودرم مکس.

 

·        ضدآفتاب رنگی بایودرما با SPF 50: کرم فتودرما AR بایودرما، یک ضدآفتاب رنگی با SPF 50 است. کیفیت بالای این کرم، آن را مناسب انواع پوست، حتی پوست‌هایی حساس و مستعد قرمزی کرده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این کرم، عبارت است از: ضدآب و مقاوم در برابر تعرق زیاد، حفاظت وسیع پوست در برابر UVA/UVB، مبارزه با پیری زودرس پوست، فعال کردن دفاع طبیعی پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید و جلوگیری از تخریب سلولی، جلوگیری از قرمزی پوست و بدون عطر و اسانس.

سخن آخر

اگر به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهید، باید خرید لوازم آرایشی اصل را سرلوحه کار خویش قرار دهید. به همین منظور، چاره‌ای جز خرید از فروشگاه‌های معتبری، همچون میس‌ومستر نخواهید داشت. میس و مستر، فروشگاهی است اینترنتی که در آن انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات مرتبط با بهداشت شخصی و فردی، عطر و ادکلن، انواع محصولات مراقبت از پوست و مو و غیره ارایه می‌شود. کیفیت، چیزی است که در این فروشگاه عرضه می‌شود.