سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیت کوین چیست؟

نظر

به زبان ساده بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که تفاوت آن با دیگر ارز ها در بدون واسطه بودن آن است

هنگامی که برای خرید به فروشگاهی مراجعه میکنید و از کارت بانکی خود برای پرداخت الکترونیکی استفاده میکنید در حقیقت شما یک مبادله ارزی با واسطه انجام دادید که در اینجا بانک و سیستم بانکی آن کشور واسطه شما برای خرید است که خود آن بانک نیز باید مورد تایید دولت باشد.

اما داستان ارز های دیجیتال و در این جا، بیت کوین کمی متفاوت است هنگامی که تراکنشی با بیت کوین انجام میگیرد ، واسطه ای به معنای کنونی وجود ندارد پس مبادله شما امن و بدون دخالت باقی میماند .

مبادلات بیت کوینی توسط نودهای اینترنتی رمزنگاری شده تایید می شوند و توسط لیست توزیع شده ای به نام بلاکچین ذخیره و تایید میشوند بدین تربیت احتمال خطا یا دستبرد زدن در این شبکه به 0 میرسد. بنابر این چون بانکی به عنوان واسطه برای خرید وجود ندارد اعتبار بیت کوین نیز از محدوده بانک و کشور ها فراتر میرود و محدودیت های ارزی را کاهش میدهد

بیت کوین توسط گروه یا شخصی نامعین به اسم ساتوشی ناکوموتو ابداع ، و در سال 2009 به عنوان نرم  افزار متن باز در اختیار همگان قرار گرفت.

بیت کوین ها در حقیقت پاداشی برای عملیات ماینینگ یا همان استخراج هستند که به استخراج کنندگان داده میشود.   عملیات ماینینگ با دستگاه ماینر یا همان استخراج به منظور تایید تراکنش ها و افزودن آن ها به بلاک چین و همچنین استخراج سکه های جدید انجام میشود.

در اوایل شروع به کار این سرویس بیت کوین ها به آسانی و با دستگاه های دسکتاپ خانگی قابل استخراج بودند . بعد از گذشت چند سال و سخت تر شدن شبکه این کار را با کارت گرافیک های قدرتمند انجام می دادند ( به لطف قابلیت پردازش های موازی ، کارت گرافیک ها از عملکرد بهتری نسبت به cpu  در این زمینه برخوردار هستند )

اما امروزه تنها راه درامد زا برای استخراج بیت کوین استفاده ازasic  ها هستند

Asic ها در حقیقت مدار های مجتمعی هستند که برای استخراج بیت کوین بهینه سازی شده اند ، دارای قدرت استخراج بسیار بالا هستند و مصرف برق بالایی نیز دارند

در تحقیقی در سال 2017 که توسط دانشگاه کمبریج انجام گرفت مشخص شد که حدود 2.9 تا 5.8 میلیون نفر از کیف پول های مجازی استفاده میکنند که این موضوع نشان دهنده رشد جایگاه ارز های مجازی در میان مردم است.

اگر به دنبال کسب درآمد با بیت کوین از طریق دستگاه ماینرهستید برای خرید دستگاه ماینر می توانید از سایت بنگ گود سفارش خود را ثبت کنید.


روش ذخیره کردن بیت کوین