سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان سفر به ترکیه چیست؟

نظر

بهترین زمان برای سفر به ترکیه آوریل ، مه و سپتامبر ، اکتبر است که با توجه به گرمای هوا گرم و مناسب برای کشف مکان های باستانی است. با این حال ، ترکیه مقصدی در طول سال در نظر گرفته می شود و بهترین زمان سفر به مکانهایی که می خواهید بازدید کنید و فعالیتهایی که می خواهید در آن انجام دهید بستگی دارد. آوریل و مه (فصل بهار) بهترین زمان برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی و دوچرخه سواری یا گشت و گذار در سایت های باستانی. ژوئن تا سپتامبر به طور معمول گرم و خشک است و درجه حرارت آن به ویژه بالا است و این امر برای قیف های جزیره و دوستداران ساحل بسیار مناسب است.

از اواخر اکتبر ، هوا کمی خنک می شود. از نوامبر تا مارس ، در مناطق داخلی کاپادوکیا که دما به زیر 0 درجه سانتی گراد می رسد ، هوا عمدتا سرد می شود. با این وجود زمستان ها می توانند بهترین زمان برای پیمایش سایت ها باشند زیرا در این زمان از سال کمتر شلوغ هستند.

سواحل اژه و مدیترانه ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم است.

 

ترکیه در فصل بالا / فصل اوج

فصول اوج سفر به ترکیه بهار و پاییز است که تقریباً آسمان صاف است و آفتاب گرم است. اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر به دلیل دمای متوسط ​​و محیط زیبا ، جمعیت زیادی را به خود جلب می کند. در این مدت می توان کمی باران انتظار داشت. فضای پر جنب و جوش و مردم صمیمی بدون شک حواس شما را تحت الشعاع قرار می دهد ، اما قیمت های بسیار زیاد هتل ها و سایر گزینه های اقامتگاه نیز باید هنگام بازدید در فصل اوج در نظر گرفته شود.

 

ترکیه در فصل پایین

ماه های زمستان در ترکیه بسیار سخت است و از این رو تنها افرادی را جذب می کند که می توانند هوای سرد را شجاع کنند. نوامبر تا مارس سرد است اگرچه دسامبر تا فوریه سردترین ماه ها هستند که دما تا 8 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. اما ، جمعیت کمتری به این معنی است که شما شانس بیشتری برای گشت و گذار ، نوشیدن آب انار زیاد و باز شدن در همام دارید. سواحل جنوبی نسبت به ماههای تابستان گرمتر و نسبتاً آرام است.

 

ترکیه در فصل شانه

فصل شانه در ترکیه بین آوریل تا مه و سپتامبر تا اکتبر است. هوا گرم و مطبوع است و بنابراین زمان ایده آل برای لذت بردن از جشنواره های بهار ، معاشرت با مردم محلی ، یادگیری طبخ غذاهای سنتی و درک بهتر فرهنگ آنهاست. تعرفه های هتل ممکن است به اندازه فصل اوج نباشد ، اما ارزان نیستند.

 

آب و هوا ترکیه در بهار

آوریل و مه ماه هایی هستند که بهار دمای متوسط ​​و شکوفه های زیاد و گل های وحشی را با خود به همراه می آورد و از این رو بهترین زمان برای سفر به ترکیه محسوب می شود. اگر گردش در مکانهای مهم باستانی و قرون وسطایی استانبول در برنامه سفر شما قرار دارد ، زمان مناسبی برای سفر به این کشور است. جدا از دمایی که ترکیه را به زمان ایده آل برای بازدید تبدیل می کند ، آوریل و مه نیز فصل های اوج برای لاله ها است. باغ ها و پارک های استانبول پر از رنگ های پر جنب و جوش است و مردم را از دور و نزدیک به خود جلب می کند. هتل ها به عنوان عالی ترین زمان سال برای بازدید از کشور ، برای مکان هایی مانند کاپادوکیا و استانبول بسیار گران هستند. با این حال ، کوهنوردان و دوچرخه سواران از اینکه هوا سرانجام به ویژه در خطوط ساحلی جنوبی شروع به جستجو می کند ، خوشحال خواهند شد. در این ماه ها به سمت شمال غربی که به دریای سیاه نزدیک می شوند احتمال مشاهده دلفین ها بسیار زیاد است.

 

جشنواره ها و رویدادها در فصل بهار

جشنواره فیلم استانبول - این جشنواره فیلم 10 روزه از سال 1982 آغاز شد و بهترین فیلم ها را در سراسر جهان جشن می گیرد. جوایزی به مستندهای تولید شده در ترکیه اهدا می شود. این بزرگترین جشنواره فیلم است که در آوریل هر سال در کشور برگزار می شود و بیش از دویست عنوان برای این رویداد ظاهر می شود.

جشنواره Hidrellez - جشنواره Hidrellez آغاز بهار را در 5 و 6 مه جشن می گیرد. این جشنواره پر جنب و جوش شامل اجرای چندین گروه سنتی کولی است

https://www.elcidtour.com/things-to-do-in-istanbul/

https://www.elcidtour.com/es/mejor-epoca-para-visitar-turquia/

https://www.elcidtour.com/best-time-to-visit-turkey/