سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 ماه سال

نظر

در تقویم میلادی امروزی یک سال به 12 ماه تقسیم می شود. ماهها 28 یا 29 ، 30 یا 31 روزه هستند.

 

تقویم میلادی به 12 ماه تقسیم می شود.

هر ماه در یک سال مشترک 28 ، 30 یا 31 روز دارد که 365 روز دارد. در طول سالهای کبیسه ، که تقریباً هر 4 سال یکبار اتفاق می افتد ، ما یک روز اضافی (روزانه) اضافه می کنیم ، روز جهش ، در 29 فوریه ، و سالهای کبیسه را به 366 روز می رسانیم.

این امر برای این است که تقویم فعلی ما مطابق با سال خورشیدی و فصول نجومی باشد که با اعتدالین و انقلاب متحرک مشخص شده اند.

 

12 ماه

تقویم میلادی شامل 12 ماه زیر است:

ژانویه - 31 روز

فوریه - 28 روز در یک سال مشترک و 29 روز در سال کبیسه

مارس - 31 روز

آوریل - 30 روز

مه - 31 روز

ژوئن - 30 روز

جولای - 31 روز

آگوست - 31 روز

سپتامبر - 30 روز

اکتبر - 31 روز

نوامبر - 30 روز

دسامبر - 31 روز

ردیابی مدار ماه

ماهها به عنوان راهی برای علامت گذاری زمان و تقسیم سال به دوره های کوتاهتر بر اساس مدار ماه به دور زمین آغاز شد. کلمه ماه حتی از کلمه ماه گرفته شده است.

تا آنجا که ما می دانیم ، ماهها برای اولین بار در بین النهرین زمانی بین سالهای 500 قبل از میلاد و 400 قبل از میلاد برای اندازه گیری دوره طبیعی مربوط به ماه قمری یا ماه هم زمان استفاده شده است ، یعنی زمانی که ماه طول می کشد فازهای ماه

 

فازهای ماه در شهر شما

چه تعداد 28 ، 29 ، 30 یا 31 روز دارند؟

تقویم میلادی دارای 4 ماه 30 روزه و 7 ماه 31 روزه است. فوریه تنها ماهی است که در سالهای مشترک 28 روز و در سال کبیسه 29 روز طول دارد.

 

از 10 تا 12 ماه

تقویم میلادی فعلی ما و سلف آن ، تقویم جولیان ، هر دو 12 ماه زمان دارند. با این حال ، نام ماههایی که امروز استفاده می کنیم از تقویم رومی گرفته شده است که در ابتدا فقط 10 ماه داشته است ، و سال تقویم از مارس شروع می شود (مارتیوس).

 

تقویم با تعطیلات

رومی ها برخی از ماه های پس از موقعیت خود را در سال تقویم نامگذاری کردند: سپتامبر به معنی ماه هفتم ، هشتم اکتبر ، 9 نوامبر و دهم ماه دسامبر است. با این حال ، هنگامی که ژانویه و فوریه سرانجام اضافه شد و ابتدای سال تقویم به ژانویه منتقل شد ، موقعیت این ماهها دیگر با معنای اصلی نام آنها مطابقت نداشت. امروز ، ما هنوز ماه نهم سال را سپتامبر ، هفتم ماه می نامیم.

تقویم اسلامی ، تقویم عبری و تقویم هندو نیز برای تقسیم سال از ماه استفاده می کنند. اگرچه تقویم میلادی امروزه معمول ترین تقویم است ، اما تقویم های دیگر هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان برای محاسبه برخی از تعطیلات و اعیاد سالانه استفاده می شود.

 

نام های قدیمی ماه ها

ماه های تقویم روم باستان شامل موارد زیر است:

مرسدونیوس - یک ماه بعد از فوریه ، که برای تنظیم مجدد تقویم رومی استفاده می شود. امروز ما از Leap Day برای این همسویی استفاده می کنیم.

کوینتیلیس - به افتخار جولیوس سزار در سال 44 قبل از میلاد به ژوئیه تغییر نام داد.

Sextilis - به افتخار امپراطور روم آگوستوس در 8 قبل از میلاد به آگوست تغییر نام داد.

 

https://www.lingotalk.io/blog/months-in-english/